Haaaay lieve allemaal!!:) - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Marije Geest - WaarBenJij.nu Haaaay lieve allemaal!!:) - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Marije Geest - WaarBenJij.nu

Haaaay lieve allemaal!!:)

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

17 December 2012 | Guinea, Conakry

Tijd voor mijn eerste verslag over de afgelopen weken.

Hoe raar...?! Ik snap het zelf ook nog niet helemaal. Moet steeds in mijn armen knijpen om het te geloven...
Zal even kort de dag van vertrek beschrijven. Ik had voorgenomen om op tijd naar bed te gaan; maar heb me er ook meteen al niet aan gehouden. Samen met vriendinnen wijntjes gedronken en er enorm van genoten. Na een korte nacht moest ik toch echt afscheid nemen op de luchthaven in Brussel van Roos, Els en pap... thuis hadden we al ontbeten en had ik al afscheid genomen van mam. Op Brussel mijn laatste sigaret gerookt...dus ben nu officieel gestopt.
Heb in het vliegtuig nog wel een paar traantjes weg gepinkt .. Maar was klaar voor het grote avontuur. Tijdens de vlucht wat filmpjes gekeken en voor ik het wist stond ik op de luchthaven in Guinee.
Kwam er al gauw achter dat er meerdere mensen waren die voor Mercy Ships (gaan) werken.
We werden opgehaald door een medewerker van Mercy ships.. Sieh (hij was ik ook in dat filmpje van bestemming onbekend). Na een korte rit reden we de haven in en daar was die dan(AAAAAHH)….. dit enorme grote witte schip waar ik al maanden mee bezig was.

Aan boord bij de receptie ook weer hartelijk welkom geheten en praktische zaken geregeld zoals formulieren en inleveren van je paspoort. Ondanks een lange dag vliegen moest er een foto gemaakt worden met de webcam voor op mijn pasje.... (die ziet er dus niet echt florisant uit.. zeg maar ECHT niet uit) hahahah
Sleutel gekregen voor mijn kamer. Ik slaap in een 6 persoon hut met nog 3 andere Amerikaanse meiden. Heb mijn tas een beetje uitgepakt en gekletst met de meiden en gaan slapen.

De volgende dagen oriëntatie op het schip en op de afdeling gehad o.a. procedure over brandveiligheid en gewoontes en gebruiken van het land en regelgeving op het schip.
Dinsdag en woensdag ben ik ingewerkt op de afdeling en donderdag heb ik mijn eerste avonddienst gehad. Ik werk op afdeling D en dit houdt in alle aangezicht reconstructies o.a voor patiënten met; hazenlip, gespleten gehemelte, grote tumor in het gezicht en de kaak. Maar ook operaties waarbij een nieuw neus wordt gecreëerd bij patiënten die noma hebben gehad (ernstige infectie vaak bij ondervoeding. Als patiënten het al overleven zijn ze voor de rest van hun leven verminkt. Doormiddel van een of meerdere operaties en speciale technieken maken ze dan een flap van huid en weefsel van de schedel en creëren op deze manier een nieuw neus.. Ik ben het zelf ook nog allemaal aan het ontdekken dus hoop dat ik het zo een beetje uit heb gelegd.

Voor zover vind ik het heel bijzonder om hier te mogen zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat de mensen ontzettend vriendelijk zijn. Er zijn ook veel activiteiten binnen en buiten het schip te doen zodat er bijna geen tijd is om je te vervelen.
Ik ben onder tussen bij een weeshuis geweest met ontzetten schattige baby’s en kleine kinderen. Elke week gaat er een groep heen om met de kinderen te spelen. Je kan je dan inschrijven als je zin en tijd hebt. Zo vlak voor Kerst gaan veel mensen op vakantie of vertrekken van het schip. Afgelopen vrijdag zijn we met een club uiteten geweest om afscheid te nemen. Omdat er op dit moment een groot verloop is waren er meerdere groepen in het restaurant.. Ik schat tussen de 60 en 70 man van Mercy ships… was een heerlijk avondje uit.

Helaas kan ik zelf niet op waarbenjij.nu omdat het internet dit niet opent. Het internet werkt gelukkig wel en kan wel mijn iphone gewoon gebruiken. Ik ben nog aan het zoeken naar een oplossing voor een andere reisblog.
Ik zal ook proberen wat foto’s mee te sturen.. (hoop dat het lukt) Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle lieve woorden, steun, kaartjes… Merci Bien!!

Grote knuffels
x
Marije

  • 17 December 2012 - 19:05

    Jennifer:

    Lieve Marije,

    Wat een enorm avontuur allemaal. Jammer dat je niet op waarbenjij kunt, dus ik heb ook geen idee of je deze reactie ontvangt. Maar ik zal hem ook per e-mail sturen. Fantastisch om te horen hoe jij je al helemaal thuis voelt op 'het schip'! Super. Geniet er van en onwijs gaaf dat je dit voor zo'n lange periode mag gaan doen.

    Xx Jen

  • 17 December 2012 - 19:38

    Zohreh:

    ahhhhhhhhhhhhh lieverd wat een mooie verhaal. ik heb vaak aan je gedacht. ik hoop voor je dat alles goed verloopt en dat je daar heel veel gaat leren an halve arts terug komt. pas goed op je zelf en alvast wens ik je een fijne kerst dagen en een gelukkige nieuw jaar toe.

    heel veel kus Zohreh

  • 17 December 2012 - 19:44

    Remco:

    Mooi eerste verhaal Marij!! Erg leuk om te lezen =) Heel veel succes met de werkzaamheden & take care!! Xx

  • 17 December 2012 - 19:49

    Els Boeve:

    Hoi lieverd, wat " errug" dat je het zo gaaf hebt en wat een prachtig verhaal.
    Ik moet veel aan je denken en mis je op het werk.
    Ga heerlijk genieten en ik kijk uit naar je volgende verhaal, dikke X van Els.

  • 17 December 2012 - 20:06

    Faab:

    Snoes!!!! Wat een Heeeeeeeerlijk verhaal weer!!! Geweldig allemaal hoor!!

    Heel veel plezier en succes op je ARK:)

    XXXXXXXXXXXXX Faab

  • 17 December 2012 - 20:22

    Michel:

    Klinkt als een fantastisch en nobel avontuur! Have fun,
    Michel.

  • 17 December 2012 - 22:33

    Diet:

    Veel succes en mooie momenten Marij het ga je goed en maak er wat moois van ;) ! X

  • 18 December 2012 - 13:20

    Joan:

    Leuk om wat van je te horen mop! Ben blij dat alles zo goed van start is gegaan! Enjoy!! Kus

  • 18 December 2012 - 17:23

    Sonja:

    Hey lieverd,
    Wat zal je een prachtige tijd hebben daar! Wel heftig denk om met mensen met verminkte gezichten te werken, maar wat een prachtig werk! Veel plezier XXX Sonja

  • 20 December 2012 - 19:25

    Anne:

    he chickie, eindeijk je berichtje kunnen openen en lezen!!! heel tof meis!!
    ga zo door en een dikke kus uit mayrhofen

  • 21 Januari 2013 - 15:55

    Mirjam:

    Suuuperleuk om te lezen!! ben benieuwd hoe het ondertussen met je gaat! liefs

  • 18 Februari 2013 - 21:39

    Marga Norbart:

    Hoi lieve Marije,
    Heel leuk om je verslag te lezen. Je zal wel ogen en oren te kort komen met al die indrukken.
    We hebben toevallig net iemand op de afdeling aangenomen die ook voor mercy ships heeft gewerkt,
    toevallig hè. Wens je heel veel plezier en hoop dat het goed met je gaat.
    Liefs en groeten van je (oude) collega's
    Ps we gaan 11 maart al verhuizen naar de nieuwe afdeling 11b

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 2095
Totaal aantal bezoekers 4150

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 04 Juli 2013

Africa Mercy here I come!!

Landen bezocht: